19.04.2013

Janě Machalické vadí („Zatrženo“- str.9, Lidové noviny 17. 4. 2013), že ND „nemá propagační strategii" a ironizuje novou FCB kampaň zaměřenou prý na „frikulíny".

Nejsem mediální stratég, nejsem ani ředitel marketingu ND, jsem jen prostý umělecký šéf Činohry ND, který musel kvůli rozpočtovým škrtům zrušit v tomto kalendářním roce dvě premiery. A to premiery ne ledajaké: jednu v Národním divadle, druhou na Nové scéně s renomovaným zahraničním režisérem. V takovou chvíli mám odmítat kampaň, kterou spřízněná reklamní agentura udělá pro Národní divadlo zadarmo, protože se zdá „nesladěná? To bych považoval za omyl a hnidopyšství.

(Jiří Traxler /jazzový pianista a skladatel/ píše ve svých pamětech, že každý večer, mohl-li, chodil do divadla, ale jen do Osvobozeného či do Déčka. Do ND nikdy, to mu bylo moc nabubřelé a oficiózní. V těch letech /léta třicátá/ byli kmenovými režiséry ND K. H. Hilar a Jiří Frejka, ale přesto předsudky u mladého Traxlera žily. A žijí dodnes. Možná je naše videokampaň u mladší generace nerozežene, ale štve mne, že je má i „odborná veřejnost. Jano, pomožte nám, nemusíte nás jen pořád okopávat!)

Michal Dočekal, otištěno v Lidových novinách 19.4.2013

Autor: Michal Dočekal, otištěno v Lidových novinách, Foto: young&rubicam prague